Alf, 66, hade änglavakt

أضف رد جديد
صورة العضو الرمزية
إسحق القس افرام
مدير الموقع
مدير الموقع
مشاركات: 48825
اشترك في: السبت إبريل 17, 2010 8:46 am
مكان: السويد

Alf, 66, hade änglavakt

مشاركة بواسطة إسحق القس افرام »

Alf, 66, hade änglavakt
اليوم حدث في السويد 19052010
Klicka på bilden för större version
Foto: Peter Eriksson
Lastbilen mosade hans Volvo.

Ut klev Alf, 66, – oskadd. صورة

– Mer tur kan man inte ha, säger han.

Alf, 66, var på väg i sin Volvo mot familjens sommarställe i Östergötland när olyckan inträffade på E4 strax söder om Hölö-avfarten i Södertälje. Kopplad till bilen hade han en släpkärra lastad med möbler.

I backspegeln skymtar han en långtradare. Samtidigt rör sig trafiken framför honom allt långsammare och han sätter på varningsblinkers.

"Förstod inte vad som hänt"
– Sedan bara hände det här. Jag tittade ju framåt och väntade på att kön skulle stanna. Och då kom den bakifrån. Jag förstod inte vad som hade som hade hänt förrän jag kom ur bilen, säger han till Aftonbladet.

Långtradaren kraschar in i Alfs Volvo, klättrar upp ovanpå den – och mosar den.

– Först blev jag lite förvånad för jag kunde inte styra bilen, och jag förstod inte vad som hände. Släpkärran som jag hade bakom mig blev bara mos av. Allt gick ju så fort, säger han.

Någon slår sönder rutan på hans bil med en hammare så att han kan ta sig ut. Först då, när han ser bilvraket, inser han att han har haft änglavakt.

"Lite oväntat"
– Det var ju det, mer tur kan man inte ha. Och det säger alla här runtomkring som har sett eländet, säger han.

Alf väntar nu hos räddningstjänsten på att familjen ska komma och hämta honom.

– Jag mår bra, men det är lite oväntat, säger han och skrattar.

Enligt polisen var två personbilar och en långtradare inblandade i olyckan. Två personer har förts till sjukhus, oklart hur skadade.

– Två personbilar och en långtradare har sammanstött på något sätt, säger Sten Johansson, stabsbefäl Södertörns brandförsvar.
{http://www.aftonbladet.se/}källa
Olyckan orsakade långa köer på E4 söderut.
:croes1: فَحَاشَا لِي أَنْ أَفْتَخِرَ إِلاَّ بِصَلِيبِ رَبِّنَا يَسُوعَ الْمَسِيحِ :croes1:
صورة
صورة
أضف رد جديد

العودة إلى ”Svenska forum“