Vild biljakt med skottlossning mitt i stan

أضف رد جديد
صورة العضو الرمزية
إسحق القس افرام
مدير الموقع
مدير الموقع
مشاركات: 48828
اشترك في: السبت إبريل 17, 2010 8:46 am
مكان: السويد

Vild biljakt med skottlossning mitt i stan

مشاركة بواسطة إسحق القس افرام »

Vild biljakt med skottlossning mitt i stan/Södertälje
Polisen öppnade eld under en vild biljakt på torsdagen där en polisman var nära att bli påkörd. En person greps senare misstänkt för mordförsök.
– Jag hörde ett klart och tydligt ”pang”, säger teaterprofilen Hans Qviström, som befann sig mitt i dramat.
صورة
(UPPDATERAD 16:26)
Relaterat
Strax före klockan halv tolv på torsdagen försökte polisen få stopp på en fortkörare på E4 på väg söderut. Men i stället för att stanna, tryckte personen ännu hårdare på gasen.
Polisen tog upp jakten som fortsatte in i Södertälje.
Fler patruller anslöt och på Nyköpingsvägen vid Värdsholmsbron försökte polisen få ett stopp på bilen.
– Men han ignorerade och körde i stället rakt mot patrullen, säger Lotta Thyni vid Södertäljepolisen.
Bilisten rattade sig fram mellan flera civilbilar rakt mot patrullen som ställt sin radiobil på tvären.
Då avlossade en polis varningsskott mot fordonet.
– Det var sirener som tjöt och bilar som krängde. Jag hörde ett klart och tydligt ”pang”. Det lät som en hård punktering men eftersom man gjort lumpen insåg jag att det var ett pistolskott, säger teaterprofilen Hans Qviström, som stod vid övergångsstället bara några meter därifrån.
En busschaufför som passerade såg polisen öppna eld mot den mörkblå Volvon.
– Det var minst tre eller fyra skott, det smattrade riktigt duktigt. Det var en polis som stod bakom bilen och sköt medan kollegan satt i. De hade ju ställt bilen på tvären för att få stopp på fordonet, säger han.
Men den jagade bilen lyckades kränga sig förbi radiobilen och jakten fortsatte mot Ängsgatan och vidare in i Geneta. Samtidigt anslöt allt fler polispatruller.
Vid korsningen Klockarvägen/Prästgårdsvägen gjorde polisen nästa stoppförsök. De lyckades då få stopp på bilen och tvingade ut föraren och brottade ner honom på marken.
– Personen är inte känd av polisen i Södertälje sen tidigare och är inte hemmahörande här, säger Lotta Thyni.
Nu sitter den 28-årige mannen i Södertäljepolisens arrest.
– Han misstänks för försök till mord och vårdslöshet i trafik, säger Lotta Thyni och tillägger:
– Upprinnelsen var en trafikövervakning som slutade med en biljakt för att bilisten valde att köra vidare.
Bilen har tagits i beslag för en teknisk undersökning.
Hans Qviström hann aldrig bli rädd, trots skottlossning och biljakt.
– Nej, aldrig rädd, ”oj då”, kommenterade vi och gick vidare. Det var coolt, säger den välkände teatermannen.
http://www.lt.se
[/color][/size]
:croes1: فَحَاشَا لِي أَنْ أَفْتَخِرَ إِلاَّ بِصَلِيبِ رَبِّنَا يَسُوعَ الْمَسِيحِ :croes1:
صورة
صورة
أضف رد جديد

العودة إلى ”Svenska forum“