Kvinna kastades av Ryanairplan – hade en bok för mycket!!

أضف رد جديد
صورة العضو الرمزية
إسحق القس افرام
مدير الموقع
مدير الموقع
مشاركات: 48825
اشترك في: السبت إبريل 17, 2010 8:46 am
مكان: السويد

Kvinna kastades av Ryanairplan – hade en bok för mycket!!

مشاركة بواسطة إسحق القس افرام »

Strax innan planet skulle lyfta från flygplatsen Manises i Valencia blev kvinnan avförd från planet.
Med sin bok och pappersrulle hade hon överskrivit Ryanairs baggageregler.
صورة
– Herregud låt mig slippa det här, säger kvinnan i ett filmklipp som nu sprids på nätet.
Starten på resan från Valencia i går blev säkert inte riktigt som Ryanairpassagerarna hade tänkt sig.
När planet var boardat tillkallade ombordpersonalen den gränspolisen Guardia civil.
Anledningen var en kvinna som hade överskridit baggagereglerna – utan att kunna betala för det.
Det extra baggaget bestod i en plastpåse med en bok och en pappersrulle som inte fick plats i resväskan, rapporterar spanska ABC.
”Skamligt”
På filmen som postades av en medpassagerare på Facebook vädjar kvinnan till polisen att hon ska få stanna trots att hon överskridit baggagegränsen.
– Jag har försökt betala 50 euro men mitt kort fungerade inte, säger kvinnan på filmen.
Kvinnan ber sina medresenärer att hjälpa henne och ta hand om grejerna, men flygvärdinnan och gränspolisen vill inte låta dem samarbeta. Hennes vädjan om att få stanna hörsammas inte, utan poliserna kör ut henne från planet.

– De tog henne med våld, bara på grund av en liten bok och en pappersrulle som inte fick plats i hennes väska. Utan att de ens gav oss chansen att lägga dem i våra, skriver Soraya Pla som postade filmen.
När kvinnan förs ut från planet och tillbaka in på flygplatsen ropar upprörda passagerare:
– Skamligt, skamligt!
Endast en väska
Filmen har sedan dess delats flitigt på nätet och spanska Twitter-användare uppmanar nu till bojkott av flygbolaget.
Ryanairs baggageregler tillåter resenärer att ha med sig en mindre väska ombord. Och endast en väska per person är tillåtet, handväskor, datorer och inköpta varor måste packas ner i handbaggaget enligt bolagets resevillkor.
Överskrids gränsen måste resenärerna betala 50 euro för att de extra föremålen ska få tas ombord.
aftonbladet.se
:croes1: فَحَاشَا لِي أَنْ أَفْتَخِرَ إِلاَّ بِصَلِيبِ رَبِّنَا يَسُوعَ الْمَسِيحِ :croes1:
صورة
صورة
أضف رد جديد

العودة إلى ”Svenska forum“